Globovision

Venezuelan President Hugo Chávez’ government has intimidated, censored and prosecuted critics and opposition leaders, according to a Human Rights Watch report released yesterday.

The Venezuelan President claimed on Tuesday to own 25.8 percent of outstanding shares of Globovision, the country’s only remaining TV channel with anti-government broadcasts.



Like what you're reading?

Subscribe to Americas Quarterly's free Week in Review newsletter and stay up-to-date on politics, business and culture in the Americas.